NIMA B Consumentenmarketing

Inclusief
Certificaat!

Bent u werkzaam in de marketing en wilt u uw carrièrekansen verruimen? Bent u daarbij vooral geïnteresseerd in de vraag hoe u kunt inspelen op het sterk veranderende consumentengedrag in de huidige ‘digitale maalstroom’? En hoe u met een krachtige, onderscheidende marketingmix nieuwe klanten aantrekt en bestaande klanten behoudt? In deze veelzijdige opleiding komen alle elementen aan bod die van belang zijn voor het ontwikkelen van een succesvolle marketingstrategie.

  • De beste docenten met praktijkervaring
  • Centraal gelegen in Amsterdam
  • Toegang tot masterclasses en netwerk
  • Digitale ondersteuning
  • Locatiegarantie
Heb je vragen?
Bel dan onze adviseur! 085 130 2450 of mail

Alles wat je moet weten over de NIMA B Consumentenmarketing

Bent u werkzaam in de marketing en wilt u uw carrièrekansen verruimen? Bent u daarbij vooral geïnteresseerd in de vraag hoe u kunt inspelen op het sterk veranderende consumentengedrag in de huidige ‘digitale maalstroom’? En hoe u met een krachtige, onderscheidende marketingmix nieuwe klanten aantrekt en bestaande klanten behoudt? In deze veelzijdige opleiding komen alle elementen aan bod die van belang zijn voor het ontwikkelen van een succesvolle marketingstrategie.

Vooropleiding
HBO en werkzaam binnen een marketing functie.

Studievoorbereiding
6 uur per week per bijeenkomst.

Opleidingsvarianten
De dagopleiding duurt 8 dagen van 10:00 uur tot 16:30 en de avondopleiding 16 dagen van 19:00 uur tot 22:00 uur.

Studiemateriaal
Tijdens de opleiding maakt u gebruik van verschillende boeken en hand-outs. Inter College Bedrijfsopleidingen heeft het beste en meest actuele studiemateriaal voor u geselecteerd. Inter College Bedrijfsopleidingen kiest voor literatuur die ook na uw opleiding nog bruikbaar is. U zult alle nodige informatie en lesmateriaal een week voor de start van de cursus ontvangen. We doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk en op tijd te informeren.

De volgende onderwerpen komen aanbod tijdens de opleiding.

Marketing management
- Ondernemingsstrategie en portfoliomanagement
- Mission statement en business definition
- Strategische positie
- Marketingmix
- Analyse van de externe omgeving
- Marktonderzoek
- Analyse van de interne omgeving
- Kostprijs- en beslissingscalculaties
- Haalbaarheidsanalyses
- Marketingsstrategie en -planning
- Doelstellingen en marketingstrategie
- Segmentatie, targeting, positionering
- Marketingactieplan Consumentenmarketing
- Schrijven van een marketingplan
- Consumermarketing
- Consumentengedrag

Consumentenmarketing
- Schrijven van een marketingplan
- Consumermarketing
- Consumentengedrag

NIMA examen
- Gerichte voorbereiding op het NIMA
- Oefenen opgaven

Investering
De opleiding bedraagt € 2250,- exclusief BTW. De opleiding is inclusief lunch, onbeperkt fruit, koffie/thee en certificaat.

Verplichte Literatuur
Rustenburg, G. Kernstof Marketing-B: Strategische en Operationele Marketingplanning. 6e druk, Uitgeverij Noordhoff, 2015, ISBN 978 90 01 85315 0

NIMA Examen
Meerdere keren per jaar wordt het examen NIMA Marketing-Consumentenmarketing afgenomen. Hiervoor dient u zich aan te melden nij NIMA. 

U dient uzelf aan te melden voor deze examens. Het examen bestaat uit 2 delen namelijk; NIMA Marketing B1 (schriftelijk) en NIMA B2 Consumentenmarketing (mondeling ) en direct door u aan NIMA betaald. Prijzen zijn onder voorbehoud en kunnen worden gewijzigd door NIMA. 

De investering voor het NIMA Consumentenmarketing B1 examen bedraagt € 550 en bestaat uit:
- NIMA examen B1 Marketing Manager : € 425,-
- NIMA examen B2 Consumentenmarketing: € 525,-

September

16 avonden

Tijd opleiding: 19:00 uur tot 22:00 uur
Opleidingsdagen: Maandagavond