Schrijven voor social media

Inclusief
Certificaat!

Tekst op social media vraagt om een andere aanpak dan teksten in nieuwsbrieven, op websites of in (officiële/ ambtelijke) stukken. Mensen en bedrijven kunnen zich via social media profileren en hun online marketingdoelstellingen behalen zoals: zichtbaarheid, interactie, naamsbekendheid en kennisdeling. In de cursus gaan we oefenen met het maken van posts voor Facebook, Twitter en LinkedIn. Waarin verschilt de tekst per medium? Hoe schrijf je aantrekkelijk zodat je interactie krijgt? Waar krijg je inspiratie voor posts en hoe maak je een contentplan.

  • De beste docenten met praktijkervaring
  • Centraal gelegen in Amsterdam
  • Toegang tot masterclasses en netwerk
  • Digitale ondersteuning
  • Locatiegarantie
Heb je vragen?
Bel dan onze adviseur! 085 130 2450 of mail

Alles wat je moet weten over de Schrijven voor social media

Tekst op social media vraagt om een andere aanpak dan teksten in nieuwsbrieven, op websites of in (officiële/ ambtelijke) stukken. Mensen en bedrijven kunnen zich via social media profileren en hun online marketingdoelstellingen behalen zoals: zichtbaarheid, interactie, naamsbekendheid en kennisdeling. In de cursus gaan we oefenen met het maken van posts voor Facebook, Twitter en LinkedIn. Waarin verschilt de tekst per medium? Hoe schrijf je aantrekkelijk zodat je interactie krijgt? Waar krijg je inspiratie voor posts en hoe maak je een contentplan.

Resultaat
 ✓ Je weet hoe je posts maakt voor Facebook, Twitter en LinkedIn die jouw doelgroep aanspreken. 
✓ Je weet waar je content vandaan haalt. 
✓ Je kunt zo formuleren dat je interactie uitlokt. 
✓ Je weet een mix van berichten te bedenken. 
✓ Je kunt een contentplan maken voor je berichten.

Doelgroep
De cursus is geschikt voor online marketeers, communicatiemedewerkers, webredacteuren, contentspecialisten en en iedereen die namens een organisatie schrijft voor social media.

Aanpak
Tijdens de cursus wordt er gebruikgemaakt van praktijkvoorbeelden en oefeningen. Voorafgaand aan de cursus worden u wensen, leerdoelen en verwachtingen besproken. Voorts krijgt u toegang tot een digitale leeromgeving, waarin u al voorafgaand aan de cursus oefeningen kunt doen, zodat u optimaal voorbereidt bent tijdens de cursus.

Programma

Deel 1
✓ Handout doornemen.
✓ Posts op FB, Twitter en LinkedIn bekijken: tips, goede voorbeelden en daarna eigen posts.
✓ Lijstjes maken van de verschillende content.
✓ Oefenen met zelf content zoeken en berichten plaatsen.
✓ Posts maken met eigen content van de website.
✓ Oefenen met kort en bondig schrijven: verschil FB, Twitter en LinkedIn.

Deel 2
✓ Terugkijken: wat heb je gepost, hoe zijn de posts bekeken, zijn er reactiesgekomen? Heb je zelf
    gereageerd op anderen?
✓ Facebook event maken en mensen uitnodigen, posten in de eventpagina.
✓ Reageren op negatieve berichten.
✓ Dialoog aangaan.
✓ Contentplan maken met Hootsuit.
✓ Hoe gebruik je andere media zoals Youtube en Instagram.


Investering
Deze training bedraagt € 525,- exclusief BTW en is inclusief:
- Studiemateriaal
- Certificaat
- Onbeperkt koffie en thee 
- Lunch 
- Digitale leeromgeving
- Toegang tot masterclasses

16 mei

1 dag

Tijd opleiding: 10:00 tot 16:30 uur
Opleidingsdagen: 16 mei

30 juni

1 dag

Tijd opleiding: 10:00 uur tot 16: 30 uur
Opleidingsdagen: 30 juni

18 juni

2 avonden

Tijd opleiding: 19:00 uur tot 22:00 uur
Opleidingsdagen: 18 en 25 juni

19 mei

1 dag

Tijd opleiding: 10:00 uur tot 16:30 uur
Opleidingsdagen: 19 mei

11 juli

1 dag

Tijd opleiding: 10:00 tot 16:30 uur
Opleidingsdagen: 11 juli

14 juli

1 dag

Tijd opleiding: 10:00 tot 16:30 uur
Opleidingsdagen: 14 juli

7 augustus

1 dag

Tijd opleiding: 10:00 tot 16:30 uur
Opleidingsdagen: 7 augustus

15 augustus

2 avonden

Tijd opleiding: 19:00 tot 22:00 uur
Opleidingsdagen: 15 en 22 augustus

10 september

1 dag

Tijd opleiding: 10:00 uur tot 16:30 uur
Opleidingsdagen: 10 september

11 oktober

2 avonden

Tijd opleiding: 19:00 tot 22:00 uur
Opleidingsdagen: 11 en 18 oktober